Româna cu Andrei Gancz

Starea psihică

Vorbitorul este mulțumit de starea sa.

 

 

 

M-am sculat cu dreptul (aztăzi). (fam)

Jobb lábbal keltem fel (ma).

Mă simt bine.

Jól érzem magam.

Mă simt ca peștele în apă!

Úgy érzem magam, mint hal a vízben!

Mi-e bine.

Jól vagyok.

Sunt bine dispus(ă).

Jókedvem van.

 

 

Vorbitorul este nemulțumit de starea sa.

 

 

 

Ah!

Ah!

Am ceva pe inimă.

Nyomja valami a szívemet.

Am inima grea.

Nehéz a szívem.

Am un mare necaz.

Nagy az én bánatom.

Aoleu!

Ajaj!

Doamne!

Úristen!

Dumnezeule!

Istenem!

Îmi vine să plâng.

Sírni tudnék.

M-am sculat cu stângul astăzi. (fam)

Bal lábbal keltem fel (ma).

Mă doare ce spui.

Fáj, amit mondasz.

Mă jenează situația asta.

Feszélyez ez a helyzet.

Mă simt ciudat.

Furcsán érzem magam.

Mă simt prost.

Rosszul érzem magam.

Mă supără ce se întâmplă.

Bánt, ami történik.

N-am chef de glume.

Nincs kedvem viccelni.

N-am chef de nimic.

Semmihez sincs kedvem.

Nu mai pot!

Nem bírom tovább!

Nu mă simt bine.

Nem érzem jól magam.

Nu mă simt în largul meu.

Feszélyezve érzem magam.

Nu mi-e bine.

Nem vagyok jól.

Nu sunt în largul meu.

Feszélyezve vagyok.

Nu știu ce am.

Nem tudom, mi van velem.

Of!

Ó!

Sufăr din cauza lui Petre.

Szenvedek Petre miatt.

Sunt descurajat(ă).

Elbátortalanodtam.

Sunt distrus(ă).

Le vagyok sújtva.

Sunt nervos(oasă).

Ideges vagyok.

Sunt prost dispus(ă).

Rossz kedvem van.

Sunt trist(ă).

Szomorú vagyok.

 

 

Vorbitorul își exprimă emoția.

 

 

 

Am emoții.

1. Izgatott vagyok. 2. Izgulok.

M-a emoționat ce am văzut.

Meghatott, amit láttam.

M-a impresionat cartea asta.

Mélyen hatott rám ez a könyv.

Sunt emoționat(ă).

Meg vagyok hatva.

 

 

Vorbitorul constată starea defavorabilă destinatarului.

 

 

 

Parcă ești prost dispus(ă).

Rosszkedvűnek látszol.

Parcă te-ai sculat cu stângul (astăzi). (fam)

Mintha bal lábbal keltél volna fel (ma).

Pari trist(ă).

Szomorúnak látszol.

 

 

Vorbitorul îl întreabă pe destinatar despre starea sa.

 

 

 

Ai pățit ceva?

Történt veled valami?

Care e necazul?

Mi a baj?

Ce ai?

Mi bajod?

Ce-ai pățit?

Mi történt veled?

Ce-i cu mutra asta plouată la tine? (fam)

Mit vágsz ilyen savanyú képet?

Ce-i cu tine?

Mi van veled?

Ce nu e în regulă?

Mi nincs rendben?

Ce simți?

Mit érzel?

Ce ți s-a întâmplat?

Mi történt veled?

Ceva nu e în regulă?

Valami nincs rendben?

Cum te simți?

Hogy érzed magad?

De ce ești trist(ă)?

Miért vagy szomorú?

De ce plângi?

Miért sírsz?

E vreun necaz?

Valami baj van?

Ești prost dispus(ă)?

Rosszkedvű vagy?

Ești trist(ă)?

Szomorú vagy?

Nu te simți bine?

Nem érzed jól magad?

Te simți bine?

Jól érzed magad?

Te simți rău?

Rosszul érzed magad?

Te-ai sculat cu stângul (astăzi)? (fam)

Bal lábbal keltél fel (ma)?

Ți s-a întâmplat ceva?

Történt veled valami?

 

 

Exercițiul 1

 

Exercițiul 2

 

 

Cuprins

 

 



16/11/2022
0 Poster un commentaire

A découvrir aussi


Inscrivez-vous au blog

Soyez prévenu par email des prochaines mises à jour