Româna cu Andrei Gancz

Cerere

CERERE

 

 

 

Ai putea să vii cu mine?

Tudnál velem jönni?

Aș avea o rugăminte: vorbiți cu directorul pentru mine.

Lenne egy kérésem: beszéljen az igazgatóval az érdekemben!

Aș vrea să te rog ceva: du-mă cu mașina la gară.

Megkérnélek valamire: vigyél el kocsival a pályaudvarra!

Dacă nu te deranjează (prea mult), împrumută-mi mașina.

Ha nem zavar (túlságosan), add kölcsön a kocsidat!

Dacă poți, așteaptă-mă la gară.

Ha tudsz, várj a pályaudvaron!

Vino repede înapoi, dacă se poate.

Gyere gyorsan vissza, ha lehet.

Faci ceva pentru mine? Spune-i profesorului că am să întârzii.

Megtennél valamit nekem? Mondd meg a tanárnak, hogy késni fogok!

Fii drăguț(ă), fă cumpărăturile!

Légy olyan kedves, és vásárolj be!

Îmi pare rău că vă deranjez, dar aș avea nevoie de o informație.

Sajnálom, hogy zavarom, de szükségem lenne egy információra.

Scuzați-mă că vă deranjez: mi-ar trebui un pix.

Elnézést, hogy zavarom: szükségem lenne egy tollra.

Te rog, vino la mine!

Légy szíves, gyere el hozzám!

Te rog să duci coletul ăsta la poștă.

Arra kérlek, hogy vidd el ezt a csomagot a postára.

Închide ușa, te rog.

Csukd be az ajtót, kérlek!

Deschizi fereastra, te rog?

Kinyitnád az ablakot, kérlek?

V-aș fi recunoscător(oare) dacă mi-ați împrumuta o mie de euro.

Hálás lennék, ha kölcsönadna ezer eurót.

Un kilogram de mere, vă rog.

Egy kiló almát kérek.

 

 

ACCEPTAREA UNEI CERERI

 

 

 

Bine.

Jól van.

Bucuros.

Örömmel.

Cu multă plăcere!

Nagyon szívesen!

Cu plăcere.

Szívesen.

Firește!

Természetesen!

Imediat!

Azonnal!

S-a făcut.

(Azonnal) meglesz.

Se înțelege (de la sine)!

Magától értetődik!

Sigur!

Persze!

Sunt de acord.

 

Beleegyezek.

Vă stau la dispoziție.

Állok rendelkezésére.

 

 

RESPINGEREA UNEI CERERI

 

 

 

Îmi pare rău, dar…

Sajnálom, de…

Nu prea pot (s-o fac).

Nem nagyon tehetem.

Nu știu ce aș putea face pentru tine/dumneavoastră.

Nem tudom, mit tehetnék érted/Önért.

Nu știu dacă e posibil.

Nem tudom, lehetséges-e.

Scuză-mă, dar…

Elnézést, de…

 

 

Exercițiul 1

 

Exercițiul 2

 

 

Cuprins

 

 



15/11/2022
0 Poster un commentaire

A découvrir aussi


Inscrivez-vous au blog

Soyez prévenu par email des prochaines mises à jour