Româna cu Andrei Gancz

Permisiune

CEREREA PERMISIUNII

 

 

 

Ai ceva împotrivă dacă ies?

Van ellene kifogásod, ha kimegyek?

Am voie să rămân aici?

Szabad ittmaradnom?

Aș vrea să plec acum.

El szeretnék most menni.

Dacă n-ai nimic împotrivă, îl invit și pe Bucur.

Ha nincs ellene kifogásod, meghívom Bucurt is.

Dacă nu te deranjează, îți iau stiloul.

Ha nem zavar, elveszem a tolladat.

Dacă ești de acord, am să vorbesc și cu Rodica despre asta.

Ha egyetértesz, szólni fogok Rodicának is erről.

Dacă-mi dai voie, vin și eu.

Ha megengeded, akkor én is jövök.

Dă-mi voie să mă așez.

Engedj leülni!

E voie să se stea aici?

Szabad itt állni?

Îmi permiteți să merg cu dumneavoastră?

Megengedi, hogy önnel menjek?

Lasă-mă să dau un telefon, te rog.

Engedj telefonálni, kérlek.

Mă lași să mă așez aici?

Engedsz ideülni?

N-ai nimic împotrivă dacă vin mai târziu?

Nincs kifogásod ellene, ha később jövök?

Nu te deranjează dacă mă așez pe banchetă?

Nem zavar, ha a hátsó ülésre ülök?

Pot să ies?

Kimehetek?

 

 

DAREA PERMISIUNII

 

 

 

în mod foarte amabil

 

 

 

Ce întrebare!

Micsoda kérdés!

Cu cea mai mare plăcere!

Nagyon szívesen!

Cum să nu!

Hogyne!

Firește!

Természetesen!

Mai întrebi?

Még kérded?

Se înțelege (de la sine)!

Magától értetődik!

Sigur!

Persze!

 

 

în mod neutru

 

 

 

Ai tot dreptul.

Megvan rá a jogod.

Bine.

Jól van.

Când vrei tu.

Amikor | akarsz / akarod |.

Cu plăcere.

Szívesen.

Da.

Igen.

E permis.

Meg van engedve.

E voie.

Szabad.

E-n regulă.

Rendben van.

Fie.

Nem bánom.

Îți dau mână liberă.

Szabad kezet adok.

Îți dau voie.

Megengedem.

N-am nimic împotrivă.

Nincs ellene kifogásom.

Nu e interzis.

Nincs megtiltva.

Poftim.

Csak tessék.

Poți.

Megteheted.

Poți să ieși.

Kimehetsz.

Sunt de acord.

Beleegyezem.

Vă rog.

Kérem.

 

 

MULȚUMIRE

 

 

 

Ești foarte amabil(ă).

Nagyon kedves vagy.

Ești (foarte) drăguț(ă).

(Nagyon) kedves vagy.

Îți mulțumesc foarte mult.

Nagyon szépen köszönöm.

Îți mulțumesc (frumos).

Köszönöm (szépen).

Mersi. (fam)

Kösz.

 

 

RĂSPUNS LA MULȚUMIRE

 

 

 

Cu plăcere.

Szívesen.

Nu-i de ce.

Nincs mit.

Nu trebuie să-mi mulțumești.

Nem kell, hogy megköszönd.

 

 

Exercițiul 1

 

Exercițiul 2

 

 

Cuprins

 

 



15/11/2022
0 Poster un commentaire

A découvrir aussi


Inscrivez-vous au blog

Soyez prévenu par email des prochaines mises à jour