Româna cu Andrei Gancz

Opinie

CEREREA UNEI OPINII

 

 

 

Aș vrea să-ți cer părerea. ...?

Szeretném kikérni a véleményedet. ...?

Care e părerea ta?

Mi a véleményed?

Ce crezi despre ideea lui Petre?

Mit gondolsz Petre ötletéről?

Ce părere ai?

Mi a véleményed?

Ce zici despre asta?

Mit szólsz hozzá?

Crezi că Ion e de vină?

Úgy gondolod, hogy Ion a hibás?

Cum ți se pare restaurantul ăsta?

Milyennek látod ezt az éttermet?

Dă-ți și tu cu părerea.

Mondj te is véleményt!

După părerea ta ar trebui să plecăm de aici?

Véleményed szerint el kéne menjünk innen?

După tine ce-ar trebui să facem?

Szerinted mit kéne tenni?

Nu ți se pare că asta e prea scump?

Nem gondolod, hogy ez túl drága?

Ești pentru sau contra?

Mellette vagy ellene vagy?

Spune-ți părerea.

Mondd meg a véleményedet!

 

 

EXPRIMAREA LIPSEI DE OPINIE

 

 

 

Ce să-ți spun eu ție?

Mit is mondjak én neked?

Nu știu ce să-ți spun.

Nem tudom, mit mondjak (neked).

N-am nimic de spus.

Nincs (semmi) mondanivalóm.

N-am nicio părere.

Nincs véleményem.

 

 

REFUZUL DE A-ȘI EXPRIMA OPINIA

 

 

 

Eu nu-mi dau cu părerea.

Én nem mondok véleményt.

Eu nu | spun / zic | nimic.

Én nem mondok semmit.

Mai bine tac.

Inkább hallgatok.

 

 

EXPRIMAREA OPINIEI

 

 

 

Trebuie să plecăm mâine. Asta e părerea mea.

Holnap kell elmennünk. Ez a véleményem.

Cred că trebuie să rămânem aici.

Úgy gondolom, hogy itt kell maradjunk.

După mine asta nu e adevărat.

Szerintem ez nem igaz.

După părerea mea, Petre e de vină.

Véleményem szerint Petre a hibás.

Eu zic că trebuie să plecăm.

Én azt mondom, hogy el kell utazzunk.

Mi se pare că asta e destul de ieftin.

Úgy gondolom, hogy ez elég olcsó.

Părerea mea e că este prea târziu.

Az a véleményem, hogy már túl késő.

Sunt de părere că Paul are dreptate.

Az a véleményem, hogy Paulnak igaza van.

 

 

ACCEPTAREA UNEI OPINII

 

 

 

Ai dreptate.

Igazad van.

Am aceeași părere ca tine.

Ugyanaz a véleményem, mint neked.

Așa cred și eu.

Így gondolom én is.

Așa cum spui.

Ahogy mondod.

Așa este.

Így van.

Așa mi se pare și mie.

Így gondolom én is.

Cred la fel.

Így gondolom én is.

Este și părerea mea.

Ez az én véleményem is.

Sunt de aceeași părere (și eu).

Ugyanaz a véleményem (nekem is).

Sunt de acord (cu tine).

Egyetértek (veled).

Și după mine.

Szerintem is.

Și eu zic la fel.

Én is ezt mondom.

 

 

RESPINGEREA UNEI OPINII

 

 

 

Ce spui tu nu stă în picioare.

Nem állja meg a helyét, amit mondasz.

E discutabil.

Ez vitatható.

Eu aș zice mai degrabă că este prea devreme.

Én inkább azt mondanám, hogy még túl korán van.

Eu nu cred asta.

Én nem így gondolom.

Eu sunt de altă părere.

Nekem más a véleményem.

Mă îndoiesc (de asta).

Ebben kételkedem.

N-ai dreptate.

Nincs igazad.

Nu este așa.

Ez nem így van.

Nu mi se pare.

Nem így gondolom.

Nu sunt convins(ă) de asta.

Nem vagyok róla meggyőződve.

Nu sunt de aceeași părere (cu tine).

Nem ugyanaz a véleményem (, mint neked).

Nu sunt de acord (cu tine).

Nem értek egyet (veled).

 

 

Exercițiul 1

 

Exercițiul 2

 

 

Cuprins

 

 



15/11/2022
0 Poster un commentaire

A découvrir aussi


Inscrivez-vous au blog

Soyez prévenu par email des prochaines mises à jour