Româna cu Andrei Gancz

Dorință / lipsa dorinței

A-L ÎNTREBA PE DESTINATAR CE DOREȘTE / DACĂ DOREȘTE CEVA

 

 

 

Ai nevoie de mașină?

Szükséged van-e a kocsira?

Ai dori să faci o plimbare?

Szeretnél-e sétálni egyet?

Ai vrea să vii cu mine?

Szeretnél-e velem jönni?

Ce ai avea chef să faci?

Mihez lenne kedved?

Ce ai dori?

Mit szeretnél?

Ce ai prefera?

Mit szeretnél jobban?

Ce alegi?

Mit választasz?

Ce doriți?

Mit kíván?

Ce ți-ar plăcea?

1. Mi tetszene? 2. Mit szeretnél?

Ce ți-ar plăcea mai mult?

Mit szeretnél jobban?

Ce vrei? (nepoliticos)

Mit akarsz?

De ce ai nevoie?

Mire van szükséged?

Ți-ar plăcea să mergi în excursie?

Szeretnél-e kirándulni?

Vrei să călătorești cu mine?

Akarsz-e velem utazni?

 

 

EXPRIMAREA DORINȚEI

 

 

 

Abia aștept să fie vacanță!

Alig várom (már), hogy vakáció legyen!

Am chef să mă plimb.

Sétálni van kedvem.

Am nevoie de odihnă.

Szükségem van pihenésre.

Ar fi bine să jucăm meciul în nocturnă.

Jó lenne éjjel lejátszani a meccset.

Ar fi fain să merg la mare. (fam)

Klassz lenne a tengerpartra menni.

Ar fi mai bine să văd casa înainte de a o cumpăra.

Jobb lenne, ha látnám a házat, mielőtt megvenném.

Aș fi fericit(ă) să mă întâlnesc cu Eva!

Boldog lennék, ha találkoznék Evával.

Aș prefera să fie aici și Petre.

Jobban szeretném, ha Petre is itt lenne.

Aș dori să plec.

El szeretnék menni.

Aș vrea să rămân.

Maradni szeretnék.

Dacă aș putea, aș pleca acum.

Ha tudnék, elmennék most.

Doresc să călătoresc.

Utazni kívánok.

Doresc să câștige echipa.

Azt kívánom, hogy győzzön a csapat.

Îmi trebuie cartea asta.

Kell nekem ez a könyv.

M-aș bucura să merg cu voi.

Örülnék, ha veletek mehetnék.

Măcar de ar sosi trenul la timp!

Bárcsak időben érkezne a vonat!

Mi-ar pica bine să câștig un premiu.

Jól jönne egy díjat nyerni.

Mi-ar plăcea să dansez.

Táncolni szeretnék.

N-ar strica un pic de căldură.

Nem ártana egy kis meleg.

Numai de ar ninge!

Bárcsak havazna!

O! | De / Dacă | aș avea o mașină ca asta!

Ó! Ha nekem ilyen kocsim lenne!

Sper că totul o să fie cum trebuie.

Remélem, hogy minden olyan lesz, ahogy kell.

Țin să plec acum.

Ragaszkodom hozzá, hogy most menjek el.

Visul meu e să călătoresc.

Az álmom az, hogy utazzak.

Vreau să dorm.

Aludni akarok.

Vreau să fie vreme frumoasă.

Azt akarom, hogy szép idő legyen.

 

 

EXPRIMAREA LIPSEI DE DORINȚĂ

 

 

 

Asta ar mai lipsi! (iron)

Még csak ez hiányzana!

Măcar de n-ar ploua!

Bárcsak ne esne az eső!

Mi-ar părea rău să plec.

Sajnálnám, ha el kéne mennem.

N-am ce face cu o vază ca asta.

Nincs, mit kezdjek egy ilyen vázával.

N-am chef să ies pe o vreme ca asta.

Nincs kedvem kimenni ilyen időben.

N-am nevoie de cadouri.

Nincs szükségem ajándékokra.

N-ar fi bine să ne găsească Ion aici.

Nem lenne jó, ha itt találna minket Ion.

N-aș | vrea / dori | să îl jignesc pe Ștefan.

Nem szeretném megsérteni Ștefant.

Nu doresc să iau cuvântul.

Nem kívánok szót kérni.

Nu doresc supă.

Nem kérek levest.

Nu m-aș bucura să fie aici Petre.

Nem örülnék, ha itt lenne Petre.

Nu mi-ar face plăcere să ies în ploaie.

Nem tetszene esőben kimenni.

Nu mi-ar folosi la nimic să lucrez cu Iuliu.

Semmi hasznom se lenne abból, ha Iuliuval dolgoznék.

Nu mi-ar plăcea să mă întâlnesc cu Gabi.

Nem tetszene Gabival találkozni.

Nu mi-ar plăcea să mă mut de aici.

Nem szívesen költöznék el innen.

Nu țin să particip la ședința aceea.

Nem ragaszkodom hozzá, hogy részt vegyek azon az értekezleten.

Nu vreau să călătoresc.

Nem akarok utazni.

Nu vreau să afle părinții mei.

Nem akarom, hogy a szüleim megtudják.

Numai de n-ar ploua!

Bárcsak ne esne az eső!

Nu-mi trebuie mașină.

Nem kell nekem kocsi.

 

 

Exercițiul 1

 

Exercițiul 2

 

 

Cuprins

 

 



15/11/2022
0 Poster un commentaire

A découvrir aussi


Inscrivez-vous au blog

Soyez prévenu par email des prochaines mises à jour