Româna cu Andrei Gancz

Conversație, cuvânt

INIȚIEREA UNEI CONVERSAȚII

 

 

 

Ai un pic de timp (pentru mine)?

Van egy kis időd (a számomra)?

Am ceva să-ți spun.

Van valami mondanivalóm neked.

Am o vorbă cu tine.

Beszédem van veled.

Aș vrea să vorbesc cu tine.

Beszélni szeretnék veled.

Aș vrea să-ți spun ceva.

Mondani szeretnék neked valamit.

Ești ocupat(ă) acum?

El vagy foglalva most?

Pot să vorbesc ceva cu tine?

Beszélhetnék veled?

Te deranjez?

Zavarlak?

 

 

DAREA CUVÂNTULUI

 

 

 

Te ascult.

Hallgatlak.

Da?

Igen?

Ce vrei să-mi spui?

Mit akarsz mondani (nekem)?

 

 

LUAREA CUVÂNTULUI

 

 

 

Ascultă!

Figyelj!

Aș putea să spun și eu ceva?

Mondhatnék én is valamit?

Aș spune și eu ceva!

Mondanék én is valamit!

Dă-mi voie!

Engedd meg!

Doar o vorbă aș vrea să spun.

Csak egy szót szeretnék mondani.

Îmi dai voie să spun și eu ceva?

Megengeded, hogy mondjak én is valamit?

Te întrerup o secundă.

Félbeszakítlak egy pillanatra.

 

 

PĂSTRAREA CUVÂNTULUI

 

 

 

Acuma eu vorbesc!

Most én beszélek!

Dă-mi voie să termin!

Engedd meg, hogy befejezzem!

Îmi dai voie să spun mai departe?

Megengeded, hogy folytassam?

Îmi dai voie să termin?

Megengeded, hogy befejezzem?

Încă n-am terminat (de vorbit).

Még nem fejeztem be (a mondanivalómat).

Încă o clipă (și termin).

Még egy pillanat (és befejezem).

Lasă-mă să mai spun | ceva / o vorbă |!

Hagyd, hogy mondjak még | valamit / egy szót |!

Lasă-mă să spun mai departe!

Hagyd, hogy folytassam!

Lasă-mă să termin!

Hagyd, hogy befejezzem!

Lasă-mă să vorbesc (și eu)!

Engedj (engem is) beszélni!

Mă lași să spun mai departe?

Hagysz folytatni?

Mă lași să termin?

Hagysz befejezni?

Nu mă întrerupe!

Ne szakíts félbe!

O clipă!

Egy pillanat!

Pot să termin?

Befejezhetem?

Să-mi termin vorba.

Hadd fejezzem be a mondanivalómat.

Stai puțin!

Várj egy kicsit!

 

 

TERMINAREA LUĂRII DE CUVÂNT

 

 

 

Acum te ascult.

Most hallgatlak.

Acuma poți să vorbești.

Most beszélhetsz.

Am terminat.

Befejeztem.

Asta e tot.

Ez minden.

Asta e tot ce am avut de spus.

Ez volt minden mondanivalóm.

 

 

TERMINAREA UNEI CONVERSAȚII

 

 

 

din partea celui solicitat

 

 

 

Lasă-mă acum!

Hagyj most (magamra)!

Nu mă mai reține!

Ne tarts fel többet!

 

 

din partea inițiatorului

 

 

 

Nu te mai deranjez.

Nem zavarlak többet.

Scuză-mă că te-am deranjat.

Elnézést, hogy zavartalak.

 

 

Exercițiul 1

 

Exercițiul 2

 

 

Cuprins

 

 



15/11/2022
0 Poster un commentaire

A découvrir aussi


Inscrivez-vous au blog

Soyez prévenu par email des prochaines mises à jour