Româna cu Andrei Gancz

Plăcere / neplăcere

A-L ÎNTREBA PE DESTINATAR DACĂ ÎI PLACE CEVA SAU CINEVA

 

 

 

Ce preferi: să faci sport sau să citești?

Mit szeretsz jobban: sportolni vagy olvasni?

Cum îți place geaca mea?

Hogy tetszik a dzsekim?

Îți plac florile?

Szereted a virágokat?

Îți place mâncarea asta?

Ízlik ez az étel?

Îți place tabloul ăsta?

Tetszik ez a kép?

Îți place să înoți?

Szeretsz úszni?

Preferi să joci tenis sau să te uiți la televizor ?

Jobban szeretsz teniszezni vagy tévét nézni?

 

 

A SPUNE CĂ CEVA SAU CINEVA NE PLACE

 

 

 

destul

 

 

 

A început să-mi placă muzica.

Megkedveltem a zenét.

Am prins gustul muzicii.

Rajöttem a zene ízére.

Cânt cu plăcere.

Szívesen énekelek.

E pe gustul meu geaca asta.

Kedvemre való ez a dzseki.

E plăcut să călătorești.

utazni.

E plăcut să te scalzi.

Kellemes a fürdés.

Este cântecul meu preferat.

Ez a kedvenc dalom.

Îmi cade bine să mă plimb.

Jól esik sétálni.

Îmi face plăcere excursia asta.

Élvezem ezt a kirándulást.

Îmi place fata asta.

1. Tetszik (nekem) ez a lány. 2. Kedvelem ezt a lányt.

Îmi place supa asta.

Ízlik (nekem) ez a leves.

Îmi place mai mult filmul (decât teatrul).

Jobban szeretem a mozit (, mint a színházat).

Îmi place mai mult să fac sport (decât să stau acasă).

Jobban szeretek sportolni (, mint otthon ülni).

Sunt amator de muzică.

Zenekedvelő vagyok.

 

 

mult

 

 

 

Ce plăcere să asculți muzică!

Micsoda élvezet zenét hallgatni!

Îmi merge la inimă ce spune Silvia.

Szívemhez szól, amit Silvia mond.

Îmi place foarte mult dansul!

Imádom a táncot!

Îmi place foarte mult să dansez!

Imádok táncolni!

Îmi place la nebunie fotbalul!

Bolondulok a futballért!

Mă dau în vânt după fotbal! (fam)

Odavagyok a futballért!

Sunt pasionat(ă) de dans!

Rajongok a táncért!

 

 

A SPUNE CĂ CEVA SAU CINEVA NE DISPLACE

 

 

 

destul

 

 

 

E neplăcut vântul ăsta.

Kellemetlen ez a szél.

Nu citesc cu plăcere.

Nem szívesen olvasok.

Nu de plăcere merg acolo în fiecare zi.

Nem élvezetből járok oda minden nap.

Baletul nu e chiar ce-mi place mie.

Nem az én esetem a balett.

Nu e o plăcere să conduci pe zăpadă.

Nem élvezet hóban vezetni.

Nu e pe gustul meu paltonul ăsta.

Nem az én ízlésem ez a kabát.

Nu e plăcut să umbli afară pe frigul ăsta.

Nem kellemes kint járni ebben a hidegben.

Nu mă dau în vânt după balet. (fam)

Nem vagyok oda a balettért.

Nu mă distrează filmul ăsta.

Nem szórakoztat ez a film.

Nu sunt amator de teatru.

Nem vagyok színházkedvelő.

Nu-mi cade bine să fac asta.

Nem esik jól ezt csinálni.

Nu-mi face plăcere călătoria cu avionul.

Nem élvezem a repülést.

Nu-mi place mâncarea asta.

Nem ízlik (nekem) ez az étel.

Nu-mi place munca asta.

Nem szeretem ezt a munkát.

Nu-mi place băiatul ăsta.

1. Nem tetszik (nekem) ez a fiú. 2. Nem kedvelem ezt a fiút.

Nu-mi place să merg cu bicicleta.

Nem szeretek biciklizni.

 

 

mult

 

 

 

Nici nu vreau să aud de mersul pe jos!

Hallani se akarok a gyaloglásról!

Nu pot să sufăr zgomotul!

Ki nem állhatom a zajt!

Mă îmbolnăvește cântărețul ăsta!

Megbetegít ez az énekes!

Nu suport minciuna!

Nem bírom a hazugságot!

 

 

Exercițiul 1

 

Exercițiul 2

 

 

Cuprins

 

 



16/11/2022
0 Poster un commentaire

A découvrir aussi


Inscrivez-vous au blog

Soyez prévenu par email des prochaines mises à jour